czwartek, 28 marca 2013

Napęd do maszynki 22

Witam

Napęd do maszynki zrobiony z silnika od mieszarki farb i maszynki do mięsa.

Cz1 Wersja prototyp.

Cz2 Wersja ostateczna działająca, poszerzona o mieszarkę.

 
 
 Część 1

Ostatnio przerabiałem pół świniaka, sam zupełnie bez niczyjej pomocy. Po zmieleniu 25kg mięsa na kiełbasę w jeden dzień, w tym 5 kg pręgi wołowej na sitku 2,5mm nie czułem zupełnie rąk. Czas na napęd.

W ręce wpadła mi przekładnia ślimakowa z silnikiem na 230V, obroty wyjściowe 36/min.

Na początek dorobiłem tulejkę do maszynki, bo stara wytarła się i mięso zaczynało wylatywać koło rączki.

Na tokarce przetoczyłem ślimak i dorobiłem, przedłużkę z zębatką, będzie zdejmowana, kiedy maszynkę będzie trzeba wymyć. Blokowana na zawleczkę.



Mocowanie z płyty OSB i desek.
Jeszcze osłona na łańcuch i wyłącznik.

Wersja ostateczna, napęd przeniesiony na wałek zamocowany sztywno na 2 łożyskach. Zakończenie płerwą, taki zabierak a na ślimaku tuleja z wcięciem na zabierak, będzie łatwo wysuwać maszynkę do mycia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz