poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Sos z papryki Chilli

Witam.
Jest wiele gatunków papryki, u nas urosła chili i z takiej papryki robimy sos na cały rok.

W przepisie nie podam wagi poszczególnych składników, sami musimy dostosować pikantność do naszych potrzeb.
Można robić sos 100%  i zrobić sos 10%. Chodzi mi o wagę papryk chili lub innych ostrych.
Nam urosło w tym roku około 2 duże garście papryczek, waga zależy czy zbieramy dojrzałe czy lekko podsuszone. Na sos najlepsze są dojrzałe ale nie podsuszone.



Ja nie wyciągam pestek bo w nich również jest smak i kapsaicyna. Jedynie z kilku bierzemy nasiona na następny rok.

Składniki:
Papryki ostre
Pomidory
Cytryna sok
Miód lub cukier
Cebula i czosnek
Ocet winny jako środek konserwujący
Woda z skrobią do zaklepania, analogicznie jak do sosów mięsnych
Sól, jako środek konserwujący
Opcjonalnie:
Papryka łagodna, jabłko gruszka, śliwka.
Ja dodałem bo w tym roku wszystko obrodziło i mamy przesyt owoców to dodaje do czego popadnie.



Paprykę obieramy z ogonków i mielimy. Na końcu mielę paprykę łagodną, cebulę, czosnek jabłko i gruszkę


Do garnka dodałem bardzo miękkie pomidory i wstawiłem na ogien ( dodałem jeszcze posiekane magi bo lubie ten zapach). Po rozprużeniu dodaję zmieloną paprykę, i ogrzewam do zagotowania. Wyszło około 1 litra.



Następnie dodaję wyciśniętą cytrynę 1-2 sztuki, cukier4 łyżki, sól 4 łyżki i ocet jabłkowy ( na litr zmielonej papryki około 0,2 l) .



Na koniec woda 0,2 litra i czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej do zagęszczenia i żeby sos się nie rozwarstwiał.



Jak sos zgęstnieje to do słoików i zakręcam. Można przepasteryzować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz