poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Jak samodzielnie zrobić kapsułki z suplementem

Witam

Podawanie ziół i suplementów wymaga systematyczności i czasami czasu. Mam tu na myśli parzenie ziół lub podawanie ich w formie sproszkowanej. Jeżeli ma się dzieci to sprawa jeszcze bardziej się kompliuje. Dochodzi problem smaku, który bardzo skutecznie odstrasza nasze pociechy.

Długo nad tym myślałem co zrobić i doszedłem do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest system kapsułkowania zmielonych ziół lub suplementów ( ewentualnie ekstraktów)

Same kapsułki są obecnie dostępne w różnych rozmiarach 00 lub 000, żelatynowe, celulozowe lub inne.

Samodzielne pakowanie ma jeszcze tą zaletę, że wiemy dokładnie co znajduje się w środku. Nie będę tutaj podawał przykładów jak bardzo nieuczciwi są wytwórcy suplementów. Jak czasami za ogromne pieniądze dostajemy zmielone siano z cykorią i śladową ilością właściwej substancji.

Dodatkowo dochodzi element finansowy. Podam przykład mieszanki z Tarczycą Bajkalską popularnie zwaną Bajkaliną.
Koszt zmielonego 3 letniego korzenia z polskiej uprawy to 10 zł za 100 gram z przesyłką.
Wychodzi z tego 144 kapsułek o rozmiarze 00 cena kapsułek 14 zł.


W zaokrągleniu wychodzi 10 zł za 60 sztuk. w necie taka ilość to 40 -60 zł. i nie mamy gwarancji co jest w środku.



Inny przykład to osławione Mumio - krew skał. Plaster 5 gram. Zmieliłem z wypełniaczem, - babką płesznik i zapakowałem do kapsułek.  wyszło 66 sztuk.
W przypadku mumio synek miał dostawać wewnętrznie, każdy kto próbował tego specyfiku wie że ma obrzydliwy smak i zapach. Syn unikał tego jak ognia, po zapakowaniu do kapsułek nie ma problemu :)

Kolejny temat to zioła na pasorzyty - w naszym przypadku chodziło o lamblie.
Skład jednej z  skuteczniejszych mieszanek ziołowych to:
Piołun, Wrotycz, Goździki, taka mieszanka dyskwalifikuje formę płynną. Nie ma możliwości podania dzieciakom.
Zapakowane w kapsułki 00 w stosunku 1:1:1: 1 - siemie lniane jako wypałniacz ( wszystko oczywiście zmielone na pył )
Podaję jedną na dzień po jedzeniu,

Podane powyżej składy i zioła nie są moją poradą lekarską, ponieważ nie jestem lekarzem. Jest to jedynie opis mojego zastosowania tych ziół w nowej formie - kapsułki.

Pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz